Femeile care au renuntat la barbati - Karine Lambert



Bonjour, mes amis!

Dupa ceva vreme am revenit aici pe blog cu un nou articol despre carti. Despre o singura carte, de fapt. Este vorba despre "Femeile care au renuntat la barbati" de Karine Lambert, a 4-a carte citita pe anul acesta. Nu stiu daca este mult sau putin, insa m-am hotarat pentru inca un maraton de citit in 2018.

Pe Goodreads in Reading Challenge mi-am impus un total de 100 de carti pe care sa le citesc anul asta. Sper sa ma tin de cuvant. Si, de asemenea, stiu ca genurile vor alterna, deoarece numai bine mi-am adus din Romania cu mine o cutie plina cu carti pe care mi le-am comandat de cu toamna de la Libris.ro.

Am mai citit anul asta in format electronic "Valea Minunilor" de Amy Tan, si doua carti in format fizic: "Imbratisarea" de Martin Gulich si "Engleby" de Sebastian Faulks.


  • Prima mi-a placut enorm si o recomand. Desi are in jur de 500 de pagini si este complexa, cu evenimente, personaje si povesti diferite, ti se pune la suflet mai ales datorita fortei interioare a personajelor si a alegerilor acestora in viata. 
  • A doua face parte dintr-o alegere de 4 carti pe care mi le-am comandat de la Editura RAO, cu prilejul castigarii unui voucher prin intermediul SuperBlog 2017
  • A treia carte este o recomandare facuta de o buna prietena pe care am ales sa o citesc inaintea altor titluri ca sa pot sa-mi dau cu parerea despre subiectul ei: alienarea mintala si comiterea de crime. Finalul a fost unul ciudat si unele pasaje din carte m-au plictisit, insa per total nu regret ca am citit-o. 
De altfel nu regret nici o carte citita in viata mea. Chiar daca descopar de la primele randuri ca nu mi se potriveste, ca suna aiurea sau ca limbajul este simplist, nu ma dau in laturi de la a o duce la final pentru a-mi forma pana la urma o parere personala despre ea. Poate doar cu "Demonii" de Dostoievski mi s-a intamplat sa nu o pot duce la capat din prima si a trebuit sa o reiau dupa ani buni.

Cam asta. 

Si acum sa revin la a 4-a carte citita, "Femeile care au renuntat la barbati" de Karine Lambert

In primul rand, trebuie sa admit faptul ca atunci cand mi-am comandat-o de pe Libris.ro m-a atras foarte tare coperta ei, pe langa pretul mic, de doar 9, 99 lei. Era si Black Friday. De asemenea, ca si coperta si pretul, m-a atras si titlul. Pentru cineva care se ocupa cu scrisul, stiu cat de important este un titlu bun care sa surprinda din prima astfel incat articolul sau cartea sa fie parcursa pana la capat mai apoi. 

In plus, si recenzia Doinei Ioanid(cea care a tradus cartea din franceza) de pe verso-ul cartii mi-a reliefat o carte cu un stil amuzant, de dragoste, povesti frumoase si peripetii. 



Mai departe, afland ca autoarea acestei lucrari este fotografa, m-am asteptat ca povestea celor 5 femei din imobilul interzis barbatilor sa fie relatata asemenea unor pelicule foto ce sunt developate pe rand in fata ochilor mei. Si chiar asa a fost. Desi mai tarziu, dupa lecturare, am ajuns pe Goodreads sa ii dau nota si am descoperit note mici si pareri de genul ca e "prea simplista" sau "sexista", tot nu m-a intors din hotararea mea de a-i da 4 stelute. Poate ca este scrisa intr-un stil simplu. Poate ca mai exista si clisee. 

Insa ideea de baza este frumoasa. 5 femei care au renuntat la dragoste sunt determinate de actiunile si curajul uneia dintre ele sa continue sa creada in dragoste si sa o caute cu lumanarea.

"Dragostea e o betie, o ravaseala nebuneasca."

Ideea este simpla. 

Exista un imobil cu 5 etaje a carui proprietara este Regina(locuieste in 'nori', la etajul 5), fosta stea de balet, care este trista ca nu mai poate seduce cum o facea odata. Varsta nu o ajuta(75 de ani) iar orgoliul ei nici atat. Un iubit infocat al ei i-a daruit casa, parasind-o inainte sa il paraseasca ea pe el si de atunci ea a ales sa nu mai vada picior de barbat in casa ei si nici din partea chiriaselor ei, alese pe spranceana. 

La etajul 1 sta Giusepinna, italianca cu un mers schiopatat a carei viata a fost dictata pana intr-un moment doar de barbatii din familie si de sotul ei. Ea si-a pierdut increderea in ei din cauza privarii de libertate si din cauza ingradirilor si regulilor ce i-au fost impuse inca de mica ca fata in familia sa mare. 

La etajul 2 locuieste Juliette, juna care face montaje de film si care s-a mutat aici in locul prietenei ei Carla, plecata pentru ceva timp in strainatate. Ea va da peste cap viata tihnita si lipsita de incredere in barbati a femeilor din imobil. Ele ii vor deveni pe rand colege, confidente, prietene si tovarase de trai care vor descoperi din nou minunatia si fiorii dragostei. 

Ea a avut o copilarie nefericita, parintii neglijand-o mereu, de aceea cauta cu infrigurare pe cineva pentru ea care sa o iubeasca pentru cum este. Nu si-a pierdut nadejdea si acest lucru il insufla cu incapatanare si colegelor sale din casa. 



La etajul 3 sta Simone, fata crescuta la tara si invatata cu greul, dar care a dat peste un macho care a lasat-o singura si cu un copil in grija pe deasupra. A mai dat de atunci, dupa ce i-a crescut fiul mare, de un spaniol focos care a luat-o drept o aventura pasionala de o noapte, si atat. Din nou dezamagire, Acum locuieste in casa Reginei, fiind luata si ea sub aripa protectoare a fostei devoratoare de barbati, celebra balerina. Singura sa tristete este ca nu il poate aduce in acest imobil unde locuieste nici macar pe fiul sau iubit. 

La etajul 4 locuieste Rosalie, o frantuzoaica frumoasa ce a avut o cariera si o casatorie de succes alaturi de barbatul vietii ei. Asta pana cand i-a sugerat ca ar fi cu adevarat impliniti daca ar avea si vreo 3-4 copii. Atunci, el si-a luat talpasita iar femeia si-a gasit alinarea in yoga, nemaidorind sa auda de alti barbati. Francois a fost barbatul vietii ei si a ramas mereu in mintea sa. De atunci, s-a potrivit ca o manusa sa vina sa locuiasca in casa fara barbati a Reginei. 

Si totusi, exista un mascul in acest imobil cu femei care s-au 'dezlegat' de barbati. Jean-Pierre - motanul lui Simone, singurul alintat si iubit de toate aceste femei privite ca nonconformiste de vecinii din cartier(mai ales de vecini).

Cartea se axeaza pe rand, in cate un capitol pe povestile fiecareia dintre el, pe discutiile si pe intalnirile lor. Pe dezamagirile, iubirile pierdute, dar si pe experientele lor cotidiene. Insa, noua venita Juliette, nu se lasa atat de usor demoralizata si va reusi usor usor sa le ridice moralul si celorlalte 'fete' din casa. Pana si Regina va fi imblanzita si le va oferi in cele din urma binecuvantarea ei in ceea ce priveste barbatii prezenti in casa si inima chiriaselor ei. 



"Femeile care au renuntat la barbati" de Karine Lambert este o carte cu doar 175 de pagini. Daca te apuci intr-o zi de ea, iti va lua doar cateva ore sa o finalizezi, mai ales daca te va prinde. 

Eu ti-o recomand daca esti femeie, daca iubesti sau ai iubit si te simti dezamagita de dragoste, dar si daca ai chef de o lectura usoara, cu note de umor si povestiri asemanatoare vietii reale, cu tot ce cuprinde ea. 

Volumul de fata este de la Editura Trei, colectia Fiction Connection si are o coperta pe care nu ai cum sa o ratezi. 

O poti comanda la un pret bun de pe oricare dintre site-urile urmatoare:
Lecturi frumoase!

Bissous
~ Oana M. 




Comentarii

Trimiteți un comentariu